Reforma vzdělávání

České školství je často terčem kritiky, přesto mezinárodní srovnání ukazují, že situace není tak špatná. Naši žáci vykazují značný potenciál zvlášť ve čtenářské gramotnosti a digitálních dovednostech. Hlavním problémem však zůstává výrazný vliv socioekonomického prostředí na školní výsledky žáka. Škola, která má nerovnosti vyrovnávat, je tak paradoxně často jejich zesilovačem. Klíčem k nápravě je posílení podpory pro učitele, lepší koordinace mezi školami, zřizovateli a státními institucemi a cílená podpora žáků, kteří ji nejvíce potřebují. Takto může vzdělávací systém přispět k větší spravedlnosti a rozvoji schopností všech dětí.
Učitel naživo usiluje o celkové zlepšení českého vzdělávání. Vyvíjíme a šíříme inovativní modely přípravy učitelů a podpory ředitelů základních a středních škol. Spolupracujeme se státní správou, vysokými školami i dalšími partnery, abychom prosazovali systémové změny. Naše know-how přenášíme do praxe tak, aby se všechny děti učily naplno a s radostí. Cílem je, aby do roku 2030 bylo v systému 20 000 kvalitně připravených učitelů a 1 000 ředitelů se špičkovými kompetencemi v učení a pedagogickém vedení.