Skip to main content

Reforma vzdělávání

Reforma vzdělávání

České školství je často terčem kritiky, přesto mezinárodní srovnání ukazují, že situace není tak špatná. Naši žáci vykazují značný potenciál zvlášť ve čtenářské gramotnosti a digitálních dovednostech. Hlavním problémem však zůstává výrazný vliv socioekonomického prostředí na školní výsledky žáka. Škola, která má nerovnosti vyrovnávat, je tak paradoxně často jejich zesilovačem. Klíčem k nápravě je posílení podpory pro učitele, lepší koordinace mezi školami, zřizovateli a státními institucemi a cílená podpora žáků, kteří ji nejvíce potřebují. Takto může vzdělávací systém přispět k větší spravedlnosti a rozvoji schopností všech dětí.

Učitel naživo usiluje o celkové zlepšení českého vzdělávání. Vyvíjíme a šíříme inovativní modely přípravy učitelů a podpory ředitelů základních a středních škol. Spolupracujeme se státní správou, vysokými školami i dalšími partnery, abychom prosazovali systémové změny. Naše know-how přenášíme do praxe tak, aby se všechny děti učily naplno a s radostí. Cílem je, aby do roku 2030 bylo v systému 20 000 kvalitně připravených učitelů a 1 000 ředitelů se špičkovými kompetencemi v učení a pedagogickém vedení.

Co děláme?
Tvůrci instalace
Zapojené organizace